Je marketingový obor, využívající poznatku,
že vůně, vyskytující se v podprahové koncentraci, tzn., že jsou vnímány
podvědomě, působí přímo v limbickém centru mozku, což je část mozku,
zodpovědná za naše pocity, a mají tak bezprostřední vliv na lidské
chování.
|
Fakta o vůňovém marketingu:
Vůňový marketing ve smyslu podprahového
aromatizování ovzduší v prodejních prostorách přináší konkrétní
exaktně měřitelné výsledky.
Studie Univerzity z Paderbornu v Německu prokázala, že po
aromatizaci ovzduší citrónovou vůní vzrostla doba pobytu zákazníků v
obchodě o 15,9 % a jejich ochota ke koupi o 14,8 %. Další výsledky
poukazují na nárůst ochoty komunikovat s personálem o 18,8 %.
Nejprůkaznějším výsledkem je nárůst odbytu v průměru o více než 6 %. Studie však
současně s podivem konstatuje, že se majitelé obchodů stále
zdráhají tyto poznatky prakticky využívat, ačkoliv jsou natolik
průkazné. Přitom na druhé straně vynakládají často enormní výdaje na
prezentaci zboží, ale pro pocity pohody zákazníků, dělají stále
málo.
Skupina pokusných osob hodnotila ve dvou zcela identických
místnostech stejný pár sportovních bot. Rozdíl byl pouze v tom, že
ovzduší v jedné místnosti bylo lehce nasyceno vůní květů. Výsledek
byl překvapivý. 84 % pokusných osob uvedlo, že boty ze zavoněné
místnosti se jim líbily více.
|
|
Vůňový marketing přináší zisky.
Aromatizované
prostředí v prodejnách Black Out přináší úspěch.
|